Thursday, August 20, 2009

benci

aku benci lah
aku benci bila ada orang buat aku terase macam aku lah manusia paling jahat kt sini
aku tanak pergi malam ni bukan nye salah
kaksu pun kate tak wajib kan
so kenape nak persoalkan aku pergi ke tak?
bukan aku je tak pergi
ramai sangat

aku tahulah aku tak sebaik orang lain tapi aku bukan buat jahat
aku bukan kacau orang
aku cume tak ada rasa nak pergi program solat maghrib solat hajat solat isya' jemaah and tahlil siaran langsung tv9 tu.
aku tak boleh sembahyang lah weh
aku cume tak tahu apa aku nak buat nanti kat sana
lagipun nak pergi ke tak itu
option
kalau aku pergi tapi hati tak ikhlas tak buat dengan ikhlas apa guna aku pergi?
pahala tak dapat
lebih baik aku beribadah dekat rumah hati ikhlas Allah terima

aku tau aku tak baik mcm orang lain
dulu dekat sekolah aku tak rasa pun aku jahat aku cuma rasa aku normal
tapi bila datang sini aku terasa yang aku ni jahat sangat
aku bukan tinggal benda wajib
aku buat,
dan kalau kau rasa aku tak pergi program malam ni sebab aku tak suka benda mcm tu,
salah
aku suka tapi memang aku tak ada mood malam ni
aku mintak maaf
kalau kau rasa kau baik sangat
dan kau rasa orang yang tak pergi itu semua jahat
you're not the one to judge
Allah is.
sekian

9 comments:

nikqistienna said...

ni la masalah kalau kawan2 sume pakai tudung labuh. haha. bukan ape, betul ckp kau, benda wajib kita buat. benda sunat tu sampingan. tak pernah keluar fatwa kalau tak buat, dosa.

nur hanina said...

aha yg wat tu bkn yg pakai tdg labuh pun. Tp x baik ar mcm pndg slek kalau kte taj pegi tu je sume org ada alasan masing masing

Puteri Sepi said...

aku tak kisah klau ada kawan2 aku trk pegi program mcm tu

tapi, aku kisah dan aku bengang kalau diorg tak pegi, tapi kirim kad aktiviti kat member supaya dapat cop utk kolej kediaman...

tu aku cukup pantang

Irfan F-one-R said...

dulu2 ade member aku di sini mengajak aku ke masjid utk mendgr ceramah..

mule2 aku just "haha ye lah ye lah" dgn tujuan jage hati die je.. tapi dlm hati sbnarnye tamau pun.. 100% mmg tak terase nak pegi..

lepaih tuh die blah.. mungkin ke masjid.. aku duduk dlm bilik.. memikirkan.. nak pegi ke tak? walopon dlm hati sbnarnye takmoh pun..

bile pikir2 secara mendalam.. kaki aku bergerak sendiri.. pakai baju melayu.. melangkah terus ke masjid.. walopon hati kata takmau..

konklusinye.. duduk sorang2.. fikir2kan.. mungkin kau taknak tapi tak rugi pun kalau kau pegi.. walopon tak ikhlas tapi asal dpt sikit input pun takpe.. drpd kau tak pegi dan btak dpt ape2..

lame2 kau akan menyesal jugak.. huhuhu..

nur hanina said...

haha sabo syika biase ar tu manusie

weh slalunye mmg aku cmtu
mmg aku la yg beriye kate tanak pegi in the end mesti aku tak sampai ati nk ponteng punyee mesti pegi
api ari tu mmg aku mungkin pergi tapi catalyst la. bile diorang da buat mcm tu otomatik aku tamau pegi terus,

Mr.Fahimi said...

salam.

Inallaha ma'assobirin.
mulut org tak boleh jaga, kalo boleh jage sah2 kak nina stapler mulut dye kan? :)

ape yang perlu kak nina wat,
senyum.
sebab dengan senyum akan datang ketenangan.
dan dengan ketengan akan ada keikhlasan.
dan dengan keikhlasan datangnya niat untuk beramal.

org yang beriman, bila terkena ujian, dia kan senyum.
sebagaiman nabi Muhammad buat.

jadi, contohilah Baginda kerana baginda ialag manusia sebaik2 kejadian. :) sama macam kita jugak. yang lainnya kita ni tak maksum dan kita ni iman lemah.

jadi renung2kan yaw.

salam ramadhan kariem. :)

nur hanina said...

hum betul betul
nanti akak try eh;D
thanks a lot fahimi!

Aina Mohammad said...

i know this .da ok da ngn minah tu?

nur hanina said...

haha da oke da
kitorang tak gado la
cume trase ngn die time tu