Thursday, September 23, 2010

lagi satu minggu
orang lain bakal pergi ke kelas menyerap segala ilmu
manakala aku masih berada di sini,
dengan urusan malaysiawi.

setahun lagi sebelum aku bakal jejakkan kaki aku semula,
sementara masa masih ada,
aku mahu bertemu rakan rakan, saudara, keluarga dan taulan
mahu berjalan sementara boleh,
sementara masa tidak tersyarat dengan buku yang bergelimpangan
mahu mengamati malaysia sepuasnya
melepaskann segala rindu setahun lebih awal.
melaksanakan hutang yang masih belum terhutang.


sedih bila bayangkan hidup yang bakal aku lalui di sana nanti.
laluan sementara. sementara amat.

tak mahu fikirkan pun
walaupun barang sudah dimuatkan dalam beg merah menyala.
tak mahu fikir yang aku akan ucap selamat tinggal
buat kali ketiga

4 comments:

Nadirah said...

xsempat nk jmp koe lgsg owh!

silah said...

ninaaaa ;(

ak tgh nak sedapkan hati ni: " balik mesir dpt jumpe nina nanti.. dpt jumpe dak2 alex..

sedihnye da nak balikk sne

nur hanina said...

agak ah nad!
apaaa jadii ni?? tidakkkk = ="

wahh tu lah smalam aku tgk chuck silaa
cm sedih je ingat kalau kat alex tgk ngn korangg. haha
tanak balik gak tapi nak buat mcm manaaa T,T

Bad Credit Home Equity said...
This comment has been removed by a blog administrator.