Friday, July 9, 2010

mood periksa lagi.

Selalu ingin mengeluh,
Selalu ingin membandingkan dengan apa yang orang ada.
Selalu menggunakan “ kalaulah dulu”
Selalu juga mengharapkan mesin tukar masa wujud tercipta,
Balik ke dunia lepas waktu lepas,
Gembira, riang, ‘relation’ yang kukuh
Aku patut bersyukur
Berhenti berharap kepada shits yang tak akan berulang.
Mensyukuri semua yang aku ada sekarang.
Nampak luar tak indah,
Siapa tahu dalam dalam lebih bermakna.

Bangun bangun, jangan tidur lagi. :)

NOBODY GETS TO LIVE LIFE BACKWARD. LOOK AHEAD - THAT'S WHERE YOUR FUTURE LIES. - credits to mama mea :D





Apa yang aku angankan masa kecil tak menjadi
Teringat ketika sedang lepak saudara mara sahabat handai
“bestnyelah jadi orang besar”, kami yang kecik kecik berbicara.
“ada duit sendiri, boleh pergi mana mana pun kita suka, beli macam macam yang kita nak”
Jawab abang sedare aku “ Tak best, jadi budak budak lagi best. Nanti kena fikir pasal duit, belajar, banyak masalah”

“takkk best lahh jadi kecik tak best!” kami membantah
“kau besar nanti kau rasa lah sendiri”

Sekarang aku terbangun. Betul apa yang dia cakap.
Haha berangan je lebih boleh pergi mana mana lah beli apa apa
Nak beli semua benda kalau duit tak ada tak jadi jugak sayang oi.
Kalau boleh memang nak jadi kecik, apa pun tak payah runsing
Tak payah runsing sangat pasal exam yang tak habis habis,
Pointer yang risau turun menjunam, hari ni nak makan apa,
Duit banyak keluar hari ni, habislah! Kena halau dengan tuan rumah, nak duduk mana? *aku tak pernah rasa yang ini*
Wah lamanya aku tidur hari ni!! Ruginya masa! Aargh.

Gaduh dengan rakan sebilik. “bising lah kau! Rimas aku!” *Huish korang fikir macam ni ke *
zzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz

Teringat zaman spm;
Eh esok paper biology dengan agama.
Okay balik ni petang tidur kejap bangun start baca biology, malam pergi tuition, balik habiskan agama tak payah tidur malam ni sila Nescafe bantu saya, esok pagi bangun terus jawab periksa.
Begitulah keadaan dengan paper yang seterusnya.



Ucapan terakhir : Selamat maju jaya rakan rakan.

No comments: