Thursday, May 7, 2009

memori

di suatu malam yang hening,

dengar bunyi ting

heh aku pun g ar kt laptop

"weh bagitau aineen umi nak btolak dah"

so dengan malas nak bergeraknye aku pun amik la tudungg pakai bising bising depan cermin tolak tolak orang pastu gerak lah turun bawahh

so tengah tengah turun tu tetibe aku tersedar yang aku turun smbil berlari and shifa plk tgh lari gak kat blakang

so aku pun cam

"hah aku lagi laju! jum lawan sape lagi laju!"

and then die pun cam

"asal plak?aku lagi laju"

and kitorang pun yang desperate gile nak mati nak menang tu turun tangge smbil blari and kalau da tinggal lagi 2, 3 steps ktrg lompat sambil jerit jerit cakappp

"kau main tipu!"
"ah kau yg kalahh ckp banyak!"

and mcm mcm lagi smbil membebel non-stop sepanjang ktrg lari tu

and then bile nak smpai bawah je aku pun disebabkan terlalu excited nak dekat menang,

terus lah lari lari turun tangge and lompat and smbung lari and then.....



*gulp*

tengah aku lari mcm org gile tu aku terus terstop sebab dekat bawah rupe rupenye ada 3 orang budak laki tgh pandang je kitorangg perhaps wondering anak sapela yang lari lari and lompat loompat and jerit jerit mcm budak kecik kuat gile smpai kat bawah dengar

aku pun terus cam "erk"

then lari patah balik tolak shifa suro die stop and lepas mengcoverkan diri for a while,

aku pn turun lahh dengan muke bajet dann slambenye

padahal i was shaking like hell kot because i was so damn tired + embarrased+ shocked



ah go die lah diorang classmates aku jugak.haha cume malu je sbb cm ishh dioang tak kenal lagi kami ni sape terbongkar rahsie:D gahahaaa



lepas hantar umi balik tuu ktrg pun naik la atas smbil salah menyalahkan each other about the incident that just happened and then shifa said;



" aku dulu slalu main kejar kejar time kecik"

and aku pun mcm...

"haah aku pun"



so tgh aku recall balik memories aku main kejar kejar,

tibe tibe satu memory yang aku sumpah dah lame gile tak ingat and almost lupe datang balik dlm kepale otak aku yang tengah sangap ni,



about a guy whom i call 'budak baju merah' yg smpai sekarang aku tak penah tau name die



when i was a little kid, aha not so little, when i was like 8 years old, makcik aku slalu jugak bawak aku jalan jalan. and there was one time when she took me to our relatives' house yang aku mmg tak kenal sgt.jumpe kalau die bawak jela

aku ingat aku ikut die 2 kali dah



first time tu, bbm tu je yang jadi kawan aku memandangkann kt situ tade lagi budak budak kecik mcm kami. even kalau ada pun aku tak kenal and tamau kenal-.-'

whatever it is, the whole 2 or 3 days we played together laughing screaming etc etc

pasal tu aku tak ingat sgt

aku ingat second time aku pergi sane

first day tu aku nampak die tapi ktrg mcm 2-2 segan nak tego.

die main lego aku pun wondering "should i or should i not greet him?"

haha i dont really remember how we started to greet each other because it has been about 8 - 9 years.

tapi second day tu ktrg da jd cm dulu

aku ingat lagi, die je kawan aku kat sane.

kitorang spent the whole 3 days together main main,

main kejar kejar ayam

sorrok sorok,

haha selalu main kejar kejar lah

lepas tuu kacau orang siap utk kenduri tapi kejap je tgk tgk pstu main kejar kejar balik

aku ingat time tu ktrg main sorok sork

tapi aku cm takut die jumpe so aku sorok ar kat toilet ingat ke spot best die takkan brani masuk

skali die rupenye pegi siap baldi isi air and simbah dari lubang kat atas tu abis baju aku

pstu die gelak gelak pstu aku bengang aku kejar lah die keliling kampung.haha



and aku pun balik rumah

setaun lepas tu kut,

aku jumpe die lagi kt kenduri tapi aku tak brani lah nak tego as usual

tetibe cousin aku cm ejek ejek

"eh budak kat depan tu gtau die ske nina"

and yes, it was him, the 'budak baju merah'

well time tu aku kecik lagi tak biase aku pun jadi cuak semacam

i tried to get rid of him

ada skali tu aku naik buaian, pstu cane ntah ada orang sepak bola terkene muke aku kut

pstu die gelak gelak

pstu aku cm buat muke bengang aku bla terus





that was the very last time i met him

i almost forget everything about him,

about this story

about this memory

tapi shifa ingatkan



well to budak baju merah,

i know heck you will NEVER read this thing,

but if, only IF you read this,

please do contact me.

i just dont want to lose a really really good friend who shared a part of my memories :D

3 comments:

drskullz said...

huhu.. 1st 2 comment..
it was a nice story.. nice memory.. yg psl dak 3 org 2 ak rse ak taw spe.. haha.. nyesal xikut.. da klu bdk baju merah 2 relative kif o.. npe xtnye je makcik2 ke family ko ke.. die relative ko kn?

its a bonus klu mne taw die da ensem gle skg kn.. haha.. ^^

nur hanina said...

haha tu ah sal ngeng je diorang
aku tak ingat langsung lah name sesape pun dlm family die tatau cane nk describe.
kalau ckp yg die pnah bawak aku dah lame sgt mesti tak ingat
haish lgpun ishh tamau lah tanye-.-' tapi nk tau gak pasl die.ahaa

drskullz said...

lor.. npe xtnye mak ko je.. gtaw la area mne.. xkn mak ko xigt.. btul x?