Monday, August 16, 2010

luahan perasaan

buang baby.
= ="

masa baru sampai sini tu, afiq ada cakap
"cuba kau cek paper, ke berita ke, hari hari mesti ada pasal buang baby"

almost a month in malaysia, memang betul!
hari hari cakap pasal benda samaa.
buang baby.

aku nak panggil diorang bodoh, macam tak boleh
mana tahu nanti diorang dapat hidayah, dan aku pulak jadi lebih bodoh dari diorang.
nauzubillah.

mungkin diorang tak bodoh, tapi apa yang diorang buat tu yang bodoh,
kalau tak mahu sila jangan buat.
especially yang masih belum berkahwin.
berdosa besar kan? aku rasa semua tahu yang tu

= ="
pergi mana mana.
mengucap, tengok gambar,
gf bf pegang pegang peluk peluk,
tak kahwin lagi tu, mengalahkan orang dah kahwin = ="
aku pun takdelah baik sangat,
tapi panas hati jugak tengok

tengok tv, cerita melayu,
okelah nak gambarkan perempuan baik, pakai tudung semua,
tapi kalau nak tunjuk, tunjuk betul2
ni pakai tudung tapi pegang lelaki = ="
takpun, pakai tudung sanggul kat belakang.
bukan tak boleh ke? -_____________-"
takdelah, tv tu kan pengaruh kuat, so penting rasanya untuk bagi mesej yang jelas.
takut orang yang tak tahu lagi *macam aku lah baru tahu -.-* ingat benda tu tak salah pun.

pergi mana mana kat malaysia ni, banyak pakai short skirt, seluar pendek,
macam dah takde ape dah. biase jee.

hari tu aku main main dengan cousin aku
"weh kawan kau hensem hensem tade ke?" *nada main main. serious main main
"tade lah. lagipun lelaki sekarang ramai suke perempuan tak pakai tudung lah"

dalam hati, "wth?"

tak terasa pun, tapi macam adoy macam tu ke mind set budak budak zaman sekarang?
*macam aku da besar je?

tapi life sini dah jauh terpesong.
kadang kadang bersyukur aku belajar jauh di hujung sana.
mungkin takdelah baik sangat insyaAllah doakan aku/saya/i jadi lebih baik.
tapi sekurang kurangnya terjaga sikit.
Kalau aku still belajar di sini, tak tahu apa jadi.
Zaman sekolah menengah dulu pun banyak benda tak tahu/ benda salah aku buat
dan tak bangga pun dengan benda benda tu
*tapi takdelah sampai ke situ :/

anyway, marilah kita berdoa Malaysia ni bebas daripada maksiat sebab aku pun tak mahu lah terjebak sama nak tinggal pun kat malaysia kan.

selemah lemah iman pun kita ubah dengan hati


hah bulan puasa ni juga, mereka mereka yang berpakaian seksa tu,
sedar lahh anda.
theres no such thing as " kubur aku kubur kau lain lain mind your own business"
"its my business jugak since orang yang tengok pun berdosa kan"

sekian terima kasih

13 comments:

Lady Ann said...

agree giler with you !!

nur hanina said...

ahaha thanks thanks :D

The Forsaken said...

ble nafsu menguasai diri....semuanya lupa dosa pahala dll btw nice post~

Anonymous said...

ha3.. 100% agree wit uuu..

Xeno said...

Makes me wonder, do they have never heard of contraceptives before? =_="

nur hanina said...

betul tuu. doakanlah mereka :))

i think they 'never' learnt that back in school so thats why lah = ="

Anonymous said...

aku pun ada pandangan sama cm ang
bersyukur belajar kat sana
and bila balik malaysia wonder , apahal la org kita jadi teruk sgt ni
huhu
sama2 la kita persiapkan diri kita utk menghadapi masyarakat for the next 5 years insyaAllah
jadi doktor muslimah sama2 ye nina :)
ameen

nur hanina said...

betul tu nad.
harap2 dengan kita jadi doktor yang ikut cara betul
dapat jugak bagi kebaikan kat semua.
huhu amiinn

miss asilah said...

ehh..entry kau ni nmpak mcm kau da berubah huhu.. aku suke gegege =)

nur hanina said...

wah sila sebelum ni aku jahat ke :((

miss asilah said...

sebelum2 ni ade la gak fish* ade shut*... heheh ;pp

memang topik ni ko nk luahkan secare natural ann ., bagus lah ;d

ak pun ade gak tgok2 gamba baby2 kne buang ni sumer.. ade yg lagi ngeri wehhh huhu.kalo ko explore2 blog org lain kan, memang dasyat lah. tak sngka manusia dah berani smpai membunuh baby yg sngt3 innocent.mintak2 kita dijauhkan.

kalo dlu kite dengar org buang bayi, maybe bayi tu ditingglkan kat rumah org lain, tp still hidup, oke lagi,, skng macam lebih teruk dari binatang. ade lak tu gamba baby kat dlm jamban still berdarah lagi.. ngeri.. ;(

semoga Allah pelihara akhlak kita nina.. ;) amin

nur hanina said...

ye er tak tersedar plak
haha aku main tulis je thank you la weh

ebetul betul
sedih la kalau dengar kt berita nak marah
tadi ada ke die letak baby dalam sungai
time tu baby tu hidup tahu
die lepas je pstu lemas la mati
membara bara hati

aku rase mcm nak sepak je sume lagi lagi kalau ada yg buang tanpe rase bersalah! ergh mintak dijauhkan jadi kt kita nauzubillah

Zakwan Khidzir said...

betul weyh.. everyday kowt bukak2 newspaper jer ada news psl baby dumping la pe la.. saket ati siot..
berzina dosa satu hal.. buang anak tambah lagi dosa... menda ni mmg da critical sgt kat malaysia.