Thursday, August 26, 2010

makan makan makan

di satu petang yang indah, aku mengambil kamera untuk menangkap satu gambar,
tapi alang alang tangkap satu baik tangkap semua kan?
hehe kalau tak keluar, tgk cerita, ini lah kerja aku >.<" spot hari hari aku; di dapur. echeh.



sini lah aku menghabiskann masa menghancurkan dapur :D nampak tv tu? dia lah peneman sejati dengan radio tak nampak dalam gambar. tanpa mereka, hidupku tak bermakna. hehe

antara kuih time berbuka; cucur bawang.

tradisional je semua.

LOL takpelah kat egypt nanti belajar yg lain pulak. alang alang kat malaysia, baik buat makanan malaysia barang semua ada . hehe tapi yang ni tak boleh buat kat egypt dahh sebab most of the ingredientss hanya terdapat di Malaysia T.T *menangis guleng guleng

Laksa yang direndam. Nak jugak belajar buat manual, tak syok lah makan laksa dengan spaghetti kan mana ada laksa kat egypt.doakan aku berjaya. aku tak sanggup makan laksa dengan spaghetti. tak cool lah xD




jeng jeng jeng inilah hasilnyaa. hehe malas nak tunjuk step. perlukahh?


ini pulak misi buat kuihh ketayap aka kuih gulung. same jugak tak perlu bagi resepi dia sebab aku pun cilok kat google. :P semua resepi aku cilok google pun. hehe




kelapa bersama gulaa merah dan gula pasir dan air :))


kacau kacau kacau.
jeng jeng jeng. maka jadilahh koko crunch. = =" eh jadilah kuih ketayap!. hehe inilah rupanya setelah siap. nampak je macam jadi padahal ada je yang tak jadi. bila banyak lagi la tak sama langsung saiz :P


ni pulak buat favouritah-ku selain daripada mempelam, manggis, honey dew. wah banyak jugak kan buah aku suka ^.^"

alang alang tu aku sertakan gambar penyemak nombor satu, dua tiga dekat dapur tu. anak anak kit ni ha. tak boleh duduk diam. tension tension = ="

tengok joleng, senyap je baik je. kan bagus tu.

*gila pilih kasih aku ni.

itu sahaja siaran kita untuk hari ini. diharap dapat bertemu lagi di masa dan waktu yang samaa.

bye bye ^.^"

:)

6 comments:

miss asilah said...

comel gilaaa kucing2 kau haha

btul, memang x sedap if mkn spaghti instead of laksa putih tu...

huhuhuu bole lah ak dtg slalu rumah kau kt alex nanti, kau masak sedap heheh ;pp

Izyan Hanis said...

sedappp nye....
meleleh tgk. ;)
pose nih...

nur hanina said...

tak ikhlas la sila
datang nak makan bukan sebab nak jumpe aku. haha kejam kejam

hehe nampak je mcm tu rasa tak tahu lagi iezy :PP

nur hanina said...

tak ikhlas la sila
datang nak makan bukan sebab nak jumpe aku. haha kejam kejam

hehe nampak je mcm tu rasa tak tahu lagi iezy :PP

bintu fatimah said...

nina masak je keje..
hehehehe
buley masak sedap2 bagi kite makan balik nanti
yeay~

:D

nur hanina said...

mana adaa laa siti
nak makann saje je testing :P
yay siti nk msk utk kite. hehe