Tuesday, December 1, 2009

Hari Raya datang lagi :)



Jumaat yang lepas semua orang menyambut hari raya termasuk aku

Aku sambut hari raya buat pertama kali dekat Mesir aka Egypt ni?



So how was it?



check it out..



malam raye tu lepak carrefour malas la nak pegi join dorang masak kuih -___- lagipun tengah kesedihan layan lagu raye + ramai jugak kawan kawan aku yang pergi cairo meninggalkan kami sendiriannn di alexandria. ergh tak sukee







yeah malam tu kitorang masak lontong ditolong oleh sored ngn nadia. so pagi raya tuu makan lontong. walaupun sebenarnye aku tak sukeee makan lontong. LOL well pagi tu aku terlepas smayang raye kt masjid. aku tunggu trip second pstu bile otw tgk da org tgh smayang perjalanan jauh lagi so ktrg jemaah kt rumah . sedeynye T_T



inilah lontong kami ! :)







petang tu pulak ktrg ada jamuan raya. hee

memandangkan perempuan je semua apa lagii. haha!

aku pun bedal la kebaye yang tak boleh dipakai g klas. -_-










oke then the day ends.

the next day aku pergi zagazigzigzagzag dear hometown. echeh

pegi pegi hambik kau makan non stop.

hee setelah 10 lagi yang turut serta pulang, aku pun tido la situ. hee

dapat jumpe semua la aineen timah syifa anati bella melly dil kak mira biha haizm aina







dah lamee gile kut tak hang out sesamee.

and then bile pergi open house mcm erk ramai la akak akak yang aku bajet diorang tak kenal aku semua nye mcm

"eehhh nina ada la.."



wah terharunye. Bukanke dulu aku ni tak rajen sgt nk melibatkan diri dalam aktiviti2 etc. hee tapi diorang kenal jugak. alangkah terharunye rasa hati. echeh


pastu aku pun menjadi tetamu tak diundang dekat function kat dewan tu. LOL segan jugak sebenarnye tapi setelah didesak oleh aineen dan timah, and kak dura pun ada ajak smalam aku pun bedal jela. dah la tak bawak baju kurung pinjam je aineen punye. hee arigato.


kat dewan tuu dapat la jumpe aina setelah sekian lame tak hang out same same. stu satunye geng smksk aku yang terlepas kat mesir ni, hehe

erghh bes bes malangnye bile nk shopping banyak kedai kt komyah tutup


and malam tu makan la tansaa. phewit menyengat siot! walaupun da makan 2 mangkuk nasi + tomyam. but i can never say no to la tansa. makan sambil tgk papadom. woooo. pstu malam tu jugak bazim bagi biskut ngn kek, hee haizum la jahat tipu kate ada org datang nk bagi duet bile kluar surpirse! pulak. erghh maluuu maluu segan saing mu nih. LOL


hee so setelah menghabiskan 4 hari kat zagazig aku pun pulang ke alexandria.

smpai pukul 12 pstu terus siap pegi open house! iyeah makan lagii

bersama roommates berjalan jalan meneruskan perjalanan mencari rumah akak akak untuk mengenyangkan perut yang sedia kelaparan.


pergi rumah kak yani ngn kak nawa je pun

perut pun terus jadi penuh. heeee :)) suke sukeee.



tamatlah sudah carita rayaku pada hari ini
Sekian

3 comments:

Irfan F-one-R said...

alhamdulillah.. asalkan kau bahagia kat sana baguslah..

Anonymous said...

hehe mkan banyak2 weh
kasi gemuk.
kau duk alex makin kurus kan kan

nur hanina said...

hehe thanks thanks fan:)

haha bagus la weh kurus aku nk mengurangkan berat aku ni.hehe