Thursday, February 10, 2011

finally

oh yes im finally home

from egypt to vienna to prague to hungary to vienna again to german to bangkok and finally Malaysia.

Finally aku ada masa untuk duduk goyang kaki,
Semenjak darurat aku busy. banyak benda kena buat
walaupun aku go through darurat berapa hari je. sebab, uhm sebab, aku berjaya melarikan diri.

Aku tak tahu aku mampu ke get through life kalau stay kat egypt.
Tapi memang kuasa Allah habis,
daripada 100% cancel trip, dah bersiap nak pergi asrama mara dah bila kitorng diarahkan berkumpul, packing cuti semua dah bukak balik.
Tapi dalam masa 10 minit je kitorang bersiap nak fly bila dapat tahu ada spot kosong.

Memang perfect timing kan? Barang aku habis semua tinggal T.T

dah berapa hari aku tidur dengan bunyi bom orang jerit dan tembak tembak.
Malam kena tutup lampu menyamar macam tak ada orang kat rumah.
sorang sorang berjaga nak make sure everything is okay

Perjalanan pergi cairo memang hampeh dengan banyak beratus ke beribu banduan tengah jalan terlepas. tahan tahan kereta
nampak askar search satu satu transport including ours
tengok diorang kena tangkap balik dengan askar

banyak jugak nampak kereta kereta kena bakar malam before tu kereta mahal pulak tu. = =


Nasib baik flight kitorang on.
Kami pun berambus.

Tapi hati tak tenang lagi fikir kawan kawan yang ada kat mesir lagi. risau gila pulak
Hari hari cari paper nak tgk update pasal egypt
nasib internet ada a few days after dapat jugak contact
lega hati bila semua cakap okay je :)


so 8 of us,

aku, jijie, pika, key, sadiq, fabe, amer dengan azrin.
Dengan banyak masalahnya. tiket flight tak beli lagi, tak cukup duit, kena pick pocket, bajet lari sebab nak beli tiket balik malaysia, nak cari makanan halal kat vienna tu berejam pulak sekali ;(

Dahla sejuk nak mati. -10 aku rasa. Kental gila aku pakai t shirt dengan sweater je. tangan dah luka luka T.T kaki tak rasa apa dah. tangan punmacam vc T.T
Tak suka salji. what was i thinking nak sangat rasa snow? adoy.


Lama sangat rasanya masa berlalu. dah habis dah finally. selamat tiba kat malaysia
gila bersyukur
harap yang lain kat egypt tu selamat pulang :)

2 comments:

Natasha Athirah said...

Alhamdulillah syg..
you are finally home..

love you always!
:)

Nadirah said...

welcome home!
welcome home!