Friday, March 18, 2011

Sunway Lagoooooooooooooooooooooon


Semalam merupakan hari yang sangat menyeronokkan dan memenatkan.

Akhirnya impian aku sekian lama tercapai juga. Jutaan terima kasih kepada Qistina kerana membantu aku menunaikan impian tersebut.


Aku hampir berputus asa malam itu apabila semua orang sibuk. sangat sibuk.
Ada yang baling kampung, teman adik di rumah, baru keluar tadi, demam, dan segala.

Aku ingat pergi berdua itu bosan. Tapi aku salah. it was awe-wait for it- someeeeee

Tak payah beratur panjang mahupun menunggu orang
Tak membazir banyak masa
Tak bergaduh bercanggah pendapat nak main apa. :P

Walaupun banyak dugaan menimpa seperti

-Semua orang sibuk tak dapat join :(
-Qistina jalan kaki pergi lrt
-sampai lambat
-Makanan dan minuman tak boleh bawa masuk. padahal kami dah beli stock makan. terpaksa menebalkan muka makan nasi lemak bungkus di JCo.
-Bila nak main game yang pertama, baru sedar tak boleh bawak masuk beg. Terpaksa turun jauh sampai bawah mengembara mencari loker just to know that loker belakang tempat tadi je = =
-Penat beratur untuk roller coaster tiba tiba hujan. Tutup, maka kami pun berambus. Pusing bawah sekejap naik balik dia dah bukak balik :)
-Jauh mengembara nak main go-kart baru teringat purse dalam beg (!) Terpaksa patah balik jauh nak mati ambil duit, dan patah balik semula = =
-Hujan pukul 4 setengah. Ada satu game yang aku nak main tapi aku tak sempat main :(

Oh btw ini yang kami main :

  • Main pelampung2 turun
  • Roller coaster
  • Kapal pusing pusing
  • Flying fox
  • Kayak
  • Panah
  • Go Kart
  • dan lain lain





Pukul 4 setengah hujan pula, malas mahu tunggu + aku dah penat tak payah cakap lah
Rasa macam nak tidur kat situ.
Panas nak mati, rasa macam nak terjun dalam pool malangnya kami tak bawak baju
Walaupun Qistina kata rendam je nanti main main lain kering lah baju = =
Dia dah basah lenjun boleh lah cakap macam tu. hehe

Kami keluar masuk scream park
Disebabkan aku ni penakut lah juga + fikir banyak sangat aku jadi cuak.
Aku suruh Qistina cerita apa apa kat dalam untuk distract aku

So yang masuk dengan kitorang ada lah beberapa orang chinese
Dan mereka sangat takut dan menjerit jerit dan they were being hysterical = =
Manakala kami pula terus bersembang dah bersembang tidak bergerak dan tidak melayan hantu hantu yang mengganggu.
Walaupun si hantu mengejar si chinese pusing pusing kami pun, kami tak sedar



Sebab kami asyik bersembang, hantu hantu menjadi marah dan bengang kerana tidak dilayan
Mulalah mereka mengajuk dan menyampuk perbualan kami

Dan ulang ulang ayat kami sembang sambil mengejek ngejek.
Cool lah bro macam tak biasa pulak.

Tapi memang menarik lah aku suka nanti nak pergi lagi :D wee


nasib pelajar luar negara. dengan semua orang nak tangkap gambar walaupun tak kenal :P
nasib mereka baik :)

6 comments:

faisalmfp said...

x ajak

nur hanina said...

jum pergi :P

Fatin Nasuha bt Muhd Hatta said...

bestnye.sorry nina >.< *currently bernafas ikut mulut sebab hidung tesumbat* T.T

nur hanina said...

tape suha nak buat mcm mana next time ek
Oh that sucks i know that feeling paling x suka idung sumbat! irritating gile kan!
Take care okayyy! :)

NurAfiqahMohdGhazali said...

nina blek laen kali bawak aku g sana!!!

nur hanina said...

nnt kau nak pi sunway pyramid lg haha